Hoe zet OxHill7 deze dienst in?
Een bedrijfsmaatschappelijk werker wordt meestal ingezet
als de bedrijfsarts dit aanraadt. De voorkeur is echter om deze in te zetten
nog vóórdat er verzuimd wordt, bijvoorbeeld door de leidinggevende. Vervolgens
wordt er een afspraak gemaakt met de werknemer voor een intake. Na de intake volgt de begeleiding.
De intake
De intake bestaat uit gesprekken met zowel de werkgever als de werknemer. Het gesprek met de werknemer vindt bij voorkeur thuis plaats, zodat er een volledig beeld van de levenssituatie ontstaat. Als het nodig is, wordt de partner ook in het traject betrokken. De intake wordt afgesloten met een rapportage.
De begeleiding
Afhankelijk van de omvang van de problemen wordt een advies opgesteld. Dit advies bestaat uit minimaal één extra sessie, maar nooit meer dan zes. In tegenstelling tot veel andere aanbieders is OxHill7 van mening dat de begeleiding niet moet leiden tot langdurige trajecten, maar tot een snelle oplossing van de situatie.
De bedrijfsmaatschappelijk werker geeft aan wat hij of zij gaat doen, wat er van de werknemer verwacht wordt en wanneer de begeleiding is afgerond. Onze BMW'er is in de eerste plaats een netwerker en een probleemoplosser maar met een achtergrond en opleiding in bedrijfsmaatschappelijk werk. Hij of zij werkt veel bij private bedrijven en is gewend beoordeeld te worden op tijdigheid, resultaat en kostenbesparing. Vaak zal de bedrijfsmaatschappelijk werker doorverwijzen naar specialisten, zoals budgetcoaches of stresscoaches. Uiteraard gebeurt dit in overleg met de werkgever.