Hoe ziet een re-integratietraject eruit?
1.
Tijdens een intakegesprek wordt er samen met
de cliënt een plan van aanpak opgesteld. Onderdelen van een traject zijn in
ieder geval:
- Begeleiding bij het solliciteren.
- Het opstellen van een goed CV en sollicitatiebrieven.
- Zoeken naar passende vacatures.
Afhankelijk van het traject zet de consulent ook andere middelen in, zoals beroepenoriëntatie, scholing, stage of een proefplaatsing.
2.
In periodieke rapportages worden alle
vorderingen en activiteiten chronologisch gerapporteerd door de consulent.
Daarnaast worden er na alle gesprekken updates gegeven zodat de werkgever
altijd op de hoogte is.
3.
Als er plaatsingsmogelijkheden zijn wordt de
nieuwe werkgever geïnformeerd over de geschiktheid van de werknemer voor de
verschillende taken en werkzaamheden in de nieuwe functie. Als de werknemer
geplaatst wordt vindt er met de nieuwe en oude werkgever een gesprek plaats over
het nieuwe contract en de verdiensten. Vervolgens wordt de overdracht in gang
gezet. Na de plaatsing bieden onze consulenten nog drie maanden nazorg voor een
duurzaam resultaat.