Re-integratie spoor 2
Wat kan ik verwachten na aanmelding?
Wat gebeurt er na het aanmelden van een
werknemer?
Na aanmelding wordt het re-integratietraject uitgezet bij
een van onze consulenten in de regio waar de werknemer woont. Deze vaste
begeleider neemt binnen drie werkdagen contact met de opdrachtgever en de werknemer
op voor het plannen van een intakegesprek.
Normaliter vindt de intake plaats tussen de werknemer en de professional op woonlocatie van de werknemer. De opdrachtgever kan bij de consulent aangeven als hij/zij graag bij dit gesprek aanwezig is.
Na de intake ontvangen zowel de opdrachtgever als de
werknemer het re-integratieplan. Na het opleveren van dit plan van aanpak,
begint de bemiddeling, waarvan de consulent de opdrachtgever middels
voortgangsrapportages en tussentijdse terugkoppelingen op de hoogte houdt.
Is er sprake van individuele of
groepsbegeleiding?
Het doel van re-integratiebemiddeling is het vergroten
van kansen van de werknemer op de arbeidsmarkt en/of deze te plaatsen in
passend werk bij een andere werkgever. OxHill7 beschouwt ieder re-integratietraject
als maatwerk. Werknemers worden daarom individueel begeleid. Wij geloven dat de
kans op een plaatsing dan het grootst is.
Hoe vaak vinden er fysieke
contactmomentenplaats tussen de consulent en de werknemer?
Afhankelijk van het soort traject vindt er gemiddeld een
persoonlijk en fysiek contactmomentplaats eens in de twee á drie weken.
Tussentijds houden de professional en de werknemer contact via telefoon en
e-mail.
Waar vinden fysieke afspraken plaats?
OxHill7 is actief in heel Nederland. Onze consulenten werken regionaal en kennen de plaatselijke arbeidsmarkt. Afhankelijk van de situatie kunnen afspraken met de cliënt plaatsvinden bij de cliënt thuis, bij de werkgever of op een oproeplocatie van OxHill7.
Met welke frequentie wordt er een rapportage opgemaakt en verstuurd?
Tijdens het re-integratietraject worden op diverse momenten gerapporteerd door de desbetreffende professional. Wanneer deze momenten zijn, vindt u onderstaand:
- Na het intakegesprek bedraagt de doorlooptijd tot het aanleveren van het definitieve re-integratieplan 3 weken.
In het re-integratieplan staat concreet vermeld welke stappen er genomen gaan worden in het re-integratietraject.
- De bemiddeling wordt gerapporteerd in de vorm van een voortgangsrapportage. Deze rapportage wordt aan het eind van drie maanden bemiddeling opgemaakt en verstuurd naar alle betrokkenen.
In periodieke rapportages worden alle vorderingen en activiteiten chronologisch gerapporteerd door de consulent. Voorbeelden hiervan zijn:
- Versterken en trainen van sollicitatievaardigheden.
- Opstellen van een persoonlijk profiel en CV.
- Arbeidsmarktoriëntatie.
- Leren netwerken.
- Ondersteuning bij sollicitatieactiviteiten.
- Wanneer het re-integratietraject ten einde loopt, stelt de professional een eindrapportage op.
- Als er sprake is geweest van nazorg na een externe plaatsing, wordt dit na de nazorgperiode gerapporteerd.
Wanneer wordt een optionele dienstverlening of diagnostiek ingezet?
Afhankelijk van het traject zet de consulent ook andere
middelen in, zoals beroepenoriëntatie, scholing, stage of een proefplaatsing. Het
kan voorkomen dat de consulent in bepaalde gevallen een diagnostisch onderzoek
aanbeveelt. Deze aanbeveling geschiedt zorgvuldig onderbouwd en alleen wanneer
dit de kansen op een nieuwe baan vergroot. Een dergelijk advies is altijd
vrijblijvend en maatwerk.
Is het mogelijk de dienst tussentijds te beëindigen?
De bemiddeling eindigt op het moment dat de medewerker geplaatst is in ander werk of na het verstrijken van de Poortwachter periode. De opdrachtgever kan de bemiddeling beëindigen op elk gewenst moment zonder verdere kosten.