Een dag mee met Jobhunter Mira

In haar tweede maand bij Puls ontving jobhunter Mira haar eerste jobhunt aanvraag van een consulent. “Ik zou de consulent gaan ondersteunen bij het zoeken naar een werkervaringsplaats voor een klant voor een Werkfit dossier. Deze vrouw was al een behoorlijke tijd aan de slag als vrijwilliger.”

“De klant deed in 1e instantie vrijwilligerswerk als inpakker van medicatie en daarna als telefoniste bij een non-profit organisatie. Zij merkte dat zij nu na ruim een jaar klaar was voor werkzaamheden met meer inhoud. Niets ten nadele van het vrijwilligerswerk, dat was juist de periode in haar leven die perfect was. Het gaf haar arbeidsritme, ze kon wennen aan collega’s en weer deelnemen aan het arbeidsproces. Nu de klant wat meer afwisselde taken wenst die meer aansluiten bij haar niveau, is deze nieuwe stap naar een volgende WEP gestart.

Tijdens het overleg met de consulent hebben we besproken dat er naar een WEP gezocht kon worden in een kleine werk-setting met afwisselende taken op ongeveer haar oude niveau. Geen leidinggevende aspecten, een vast aanspreekpunt en vooral een veiliger omgeving. In overleg met de consulent zijn er een aantal functies geselecteerd die het beste bij haar zouden passen. De functies zijn niet alleen passend bij haar beperkingen maar ook bij haar wensen. Dit zodat de WEP een mooie nieuwe ervaring is waar zij haar negatieve ervaringen op de oude werkplek kan vergeten, en met frisse moed en vertrouwen aan het werk kan gaan en vooral duurzaam inzetbaar is.”

“De klant heeft goede potentie op de arbeidsmarkt, maar voor sommige functies gedateerde ervaring of geen ervaring. Ze is echter wel gemotiveerd en is zeker in staat haar ervaring en kennis ergens anders toe te passen.

De klant wilde graag weer aan het werk in de richting van administratie, maar na een aantal telefoontjes en mailtjes kon ik concluderen dat dit een lastige opgave ging worden. Van de organisaties die ik benaderd had, hadden allen geen plek, tijd of mensen om haar in te werken. COVID-19 zorgt natuurlijk ook voor minder banen waardoor er minder werk beschikbaar is voor een WEP-kandidaat. Maar mijn streven was om de cliënt aan de slag te krijgen! Dit ook nog bij een partij waar ze weer op haar oude niveau kon terug keren. Een verzekeraar was misschien wat hoog gegrepen, maar was het proberen waard. Zo belde ik een zorgverzekeraar-intermediair en legde ik de situatie van mijn kandidaat uit. De mevrouw aan de telefoon was sceptisch, maar wilde kijken wat ze voor haar kon doen. Het bedrijf is een kleine organisatie die groeiend is ondanks COVID-19. Om deze reden wilde het bedrijf zelf al starten met het zoeken naar een stagiaire, maar hier waren ze nog niet aan toe gekomen.”

“Mijn telefoontje kwam dus precies op het goede tijdstip! Een aantal dagen later belde ze enthousiast op met het goede nieuws dat ze na intern overleg goedkeuring had gekregen om met mijn kandidaat aan de slag te gaan.

Van de consulent heb ik begrepen dat het gesprek tussen de contactpersoon en de klant zeer goed is gegaan. Juist omdat de klant levenservaring heeft en opbouwend in uren aan de slag kan (iets wat de contactpersoon graag wenst omdat er nog niet meteen voldoende werkzaamheden zijn gezien het bedrijf groeiende is) en al is het iets gedateerd, administratieve ervaring heeft. Er was de juiste klik, daarom heeft de contactpersoon ook aangegeven dat de klant, als het de komende maanden goed gaat op de WEP, aansluitend in dienst kan treden. De contactpersoon van het UWV is enthousiast en tevreden met de gevonden WEP!”

Neem contact op

Wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan contact met ons op of vraag vrijblijvend een offerte aan.